Do naszej floty GO Rental Cars dołączył nowy model, Kia Xceed. Jest on dostępny zarówno w ofercie najmów krótko terminowych jak i średnio i długo terminowych. Kia Xceed to uterenowiony Ceed, jednak producent nie poszedł na łatwiznę i nie jest to tylko „podniesiony Ceed” z dodatkowymi osłonami. Oczywiście, te kwestie również tu występują, czyli mamy zwiększony prześwit, który teraz wynosi 172/184mm (w zależności od rozmiaru felg), a także mamy dodane plastikowe osłony. Jeśli się dobrze przyjżymy to dostrzeżemy również delikatnie zmieniony przód z przemodelowanymi lampami i zderzakami tylko pod ten model oraz zupełnie inny tył niż w zwykłej wersji.
Linia dachu usytułowana jest pod mniejszym kątem i dużo łagodniej opada. Xceed jest też o 8 cm dłuższy od hatchbacka. Przez plastikowe elementy i duże koła samochód wygląda na całkiem spore auto. Nie i może się podobać! Bagażnik jest otwierany elektrycznie i automatycznie. W praktyce wystarczy, że podejdziemy do niego z kluczykiem i on sam się otworzy (wcześniej usłyszymy 5-krotny sygnał dźwiękowy). Pomimo, że dach mocniej opada niż w zwykłym ceedzie to pojemnośc bagażnika jest większa i wynosi 426 litrów pojemności. Różnica ta wynika z dłuższego nadwozia, gdzie tylni zwis jest o 6 cm dłuższy. Sam bagażnik ma regulowaną podłogę na wysokość, a pod nią miejsce na koło zapasowe lub zestaw naprawczy. Gdy złożymy tylnią kanapę otrzymamy niemal płaską podłogę. Bagażnik jest wyspsażony w dwa haczyki oraz gniazdo na zapalniczkę. Pomimo nieco mocniej opadającej linii dachu, z tyłu nadal jest sporo miejsca na głowę, a i rosłe osoby nie mogą narzekać na przestrzeń na nogi. Z przodu mamy na prawdę wygodne fotele, a ze względu na podwyższone zawieszenie mamy dość dobrą widoczność. Egzeplarze dostępni w GO Rental Cars wyróżniają się jednak żółtymi przeszyciami na tapicerce oraz boczkach drzwi i nawiewach.
To co bardzo miło zaskakuje to świetna jakość wykonania i materiały które są na prawdę bardzo dobre. Nic nie skrzypi, nic nie stuka. Ilość schowków jest całkiem pokaźna. Mamy sporo skrytek idealnych na telefon, pilota do garażu czy też mniejsze drobiazgi. Są też dwa miejsca na napoje w konsoli środkowej, duży schowek pod podłokietnikiem i przed pasażerem. Znajdzie się również miejsce na dużą butelkę w drzwiach. W podsufitce natomiast możemy schować okulary. Pod maską naszego Xceed pracuje benzynowy, turbodoładowany silnik 1.5 T-GDI o mocy 160 koni mechanicznych, połączony z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Jest to silnik, który jest wystarczający do dynamicznej jazdy, a skrzynia chodzi dość przyjmenie z delikatnym kliknięciem przy wrzuceniu biegu. Auto dobrze się prowadzi, jest pewne w zakrętach i nie prowadzi się jak crossover. Do tego układ kierowniczy jest precyzyjny i jazda może nam dać sporo przyjemności. Oczywiście trzeba uważać na podsterowność, bo gdy przesadzimy auto lubi wyjechać przodem.
Warto też wspomnieć o promieniu skrętu, 5,3 metra to całkiem dobry wynik. Dzięki temu auto jest zwrotne i łątwo się parkuje czy manewruje np: pod sklepem czy na ciasnych parkingach. Podsumowując Xceed łączy praktyczne cechy SUV-a z poręcznością hatchbacka. Myślę, że te cechy udało się połączyć konstruktorą naprawdę dobrze, a do tego opakować to w całkiem ciekawe nadwozie. Xceed?a polecamy szczególnie osobą, które bardzo mocno cenią sobie estetykę oraz wysoką jakość wykonania wnętrz.